وبلاگ میزیتو نرم افزار گانت چارت | این ابزار چطور می‌تواند بهره‌وری کارکنان را افزایش دهد؟
میزیتو؛ نرم‌افزار مدیریت کسب‌وکار
میزیتو، بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین، ابزار دورکاری و مدیریت کسب‌وکار با رویکرد شبکه‌اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید فرآیندهای سازمانی خود را مدیریت کنید و با همکاران خود در لحظه ارتباط داشته باشید.
بیشتر بخوانید

نرم افزار گانت چارت | این ابزار چطور می‌تواند بهره‌وری کارکنان را افزایش دهد؟

منتشر شده در ۴ ماه پیش

زمان خوانش دقیقه

انتشار ۴ ماه پیش

خوانش دقیقه

نرم افزار گانت چارت فارسی؛ ابزاری لازم برای انجام درست پروژه
امروزه نرم افزار گانت چارت در ابزارهای اختصاصی کار و مدیریت پروژه ادغام می‌شود؛ چرا که مدیریت پروژه به‌عنوان یک عامل کلیدی، بدون نمودارهای گانت نمی‌تواند کار خود را به شکل مطلوب انجام دهد. از کسب‌وکارهای کوچک گرفته تا شرکت‌های بزرگ، افراد از این نوارهای بصری و افقی استفاده می‌کنند تا ارائه اطلاعات مربوط به پروژه برای همه ذینفعان جذاب‌تر و آسان‌تر شود. با این حال، چگونه می‌دانید که کدام نرم افزار نمودار گانت را انتخاب کنید؟ در این مطلب قصد داریم به معرفی نرم افزار گانت چارت بپردازیم.
 
نرم افزار گانت چارت پروژه چیست و چه اهمیتی در کنترل پروژه دارد؟
در نظر بگیرید که متعادل نگه داشتن چند توپ روی یکدیگر به طور همزمان چقدر می‌تواند دشوار باشد. اگر یکی از آنها از حالت تعادل خارج شود، همه آنها فرو می‌ریزند. مدیریت پروژه شباهت زیادی به شعبده‌بازی دارد؛ زیرا شما به طور مداوم میان بسیاری از وظایف، افراد، پروژه‌ها و سایر امور باید یک تعادل برقرار کنید. هنگامی که یک ضرب‌الاجل از دست می‌رود، ممکن است کل فرآیند برنامه‌ریزی با عواقب فاجعه‌آمیزی روبرو شود. به همین دلیل است که داشتن یک تصویر بصری از برنامه زمان‌بندی پروژه و دانستن اینکه چه زمانی هر کار تکمیل می‌شود و چه کسی روی آن کار می‌کند، می‌تواند بسیار مفید باشد. در اینجا است که نرم افزار گانت چارت وارد عمل می‌شود.

 


نمودارهای گانت نمایش‌های بصری وظایفی هستند که بر حسب زمان ترسیم می‌شوند. این نمودارها اطلاعات مهم موجود در پروژه را نشان می‌دهند؛ مانند اینکه چه کسی مسئول انجام چه کاری است، مدت زمان انجام کار و نیز فعالیت‌های دارای همپوشانی. نرم افزار گانت چارت تکمیل هر فعالیت در پروژه را با استفاده از جدول زمانی به تصویر می‌کشد. این جدول‌های زمانی روش اتصال وظایف مختلف را شرح می‌دهند. در واقع می‌توان گفت نمودارهای گانت به این دلیل مفید هستند که فعالیت‌ها و پیشرفت یک پروژه را به روشنی نشان می‌دهند.
نرم افزار گانت چارت نشان می‌دهد که چگونه کار روی پروژه بعدی تنها پس از اتمام فعالیت قبلی می‌تواند آغاز شود. مدیران می‌توانند از این داده‌ها برای درک بهتر موانع پروژه و اتخاذ تصمیمات کلیدی در مورد چگونگی پیشبرد پروژه سازمان خود استفاده کنند.
 
نرم افزار کشیدن چارت گانت چگونه می‌تواند به مدیران پروژه کمک کند؟
نمودار گانت در ابتدایی‌ترین شکل خود، یک جدول زمانی است که چگونگی پیشرفت پروژه در طول فرآیند مدیریت پروژه را نشان می‌دهد. نمای جدول زمانی گانت چارت ثابت کرده است که برای برنامه‌ریزی و یک ابزار کاملا مفید است. این نرم افزار می‌تواند در تعیین طول پروژه، تعیین و تخصیص منابع مورد نیاز، درک وابستگی‌های کار و برنامه‌ریزی ترتیب انجام کارهای بعدی در صورت تکمیل کارهای قبلی، به مدیران و تیم‌های پروژه کمک شایانی کند. در واقع مدیران پروژه می‌توانند با کمک نمودار گانت کارهای زیر را انجام دهند:
•    شناسایی تمام وظایف مربوطه، تفکر درباره طرح پروژه و تعریف بهتر محدوده پروژه
•    تعیین این که وظایف چه زمانی و توسط چه کسانی باید انجام شوند
•    به‌روز نگه داشتن تیم در مورد پیشرفت‌ها و تغییرات و کاهش نیاز به گزارش‌های مکرر و برگزاری جلسات
•    کشف مسیر حیاتی پروژه برای تعیین حیاتی‌ترین وظایفی که باید به موقع انجام شوند
•    ساده‌سازی کارهای پیچیده از طریق تقسیم کردن آنها به قطعات کوچکتر
•    پیگیری و مقایسه جدول زمانی برنامه‌ریزی‌شده و واقعی و حصول اطمینان از اینکه اهداف پروژه واقع‌بینانه و قابل دستیابی هستند
•    تخصیص منابع و افراد


مزایای استفاده از نرم افزار گانت چارت
هنگامی که تیم شما در حال انجام پروژه‌ای است که برای تکمیل انواع فعالیت‌ها به چندین کارمند نیاز دارد، بهتر از نمودار گانت استفاده کنید. نمودار گانت می‌تواند به تکمیل یک پروژه بزرگ به شکل کارآمد کمک کند. در ادامه به شرح برخی از مزایای کلیدی استفاده از نرم افزار گانت چارت در مدیریت پروژه می‌پردازیم.
 
ارائه یک نمای کلی
نرم افزار گانت چارت هم برای افرادی که مستقیما متعهد به انجام وظایف هستند و هم برای افرادی که مشارکت کمتری دارند مانند مدیران اجرایی و سایر ذینفعان، یک چشم‌انداز کلی از پروژه و چارچوب زمانی آن ارائه می‌دهد.
افزایش بهره‌وری
نمودار گانت به افراد کمک می‌کند تا برای افزایش بهره‌وری با یکدیگر به بهترین شکل همکاری کنند. دید عالی نمودار گانت به آنها کمک می‌کند تا روی کارهایی که باید انجام دهند تمرکز داشته باشند. این شفافیت همچنین تضمین می‌کند که همه اعضای تیم در قبال وظایف خود پاسخگو هستند.
نشان دادن همپوشانی‌ها و وابستگی‌ها
نرم افزار گانت چارت نشان می‌دهد که وظایف در یک پروژه ممکن است با یکدیگر تلاقی پیدا کنند. این ابزار همچنین نشان می‌دهد که شروع یک کار ممکن است مشروط به تکمیل کار دیگر باشد. این نوع داده‌ها مدیران پروژه را قادر می‌سازند تا زمان‌بندی کار و تخصیص منابع را به گونه‌ای انجام دهند که در پیشرفت پروژه اختلالی ایجاد نشود.
انگیزه دادن به اعضای تیم
نرم افزار گانت چارت در مدیریت پروژه به اعضای گروه اجازه می‌دهد تا وظایف خود را تجسم کنند. این کار به آنها کمک می‌کند انگیزه خود را برای تکمیل پروژه حفظ کنند. اعضای تیم می‌توانند ببینند که پروژه چگونه پیشرفت می‌کند و سایر اعضای تیم چگونه نقش خود را انجام می‌دهند. این نمودار همچنین نشان می‌دهد که کارهای خاصی نمی‌توانند شروع شوند تا زمانی که کار دیگری تمام شود.
 


میزیتو؛ توسعه‌دهنده بهترین نرم افزار رسم گانت چارت
نمودار گانت یا گانت چارت یک ابزار مدیریت پروژه است که میزان کار تکمیل شده در یک دوره زمانی را نسبت به زمان برنامه‌ریزی‌شده برای انجام کار را به تصویر می‌کشد. نمودار گانت می‌تواند شامل تاریخ شروع و پایان کارها، نقاط عطف، وابستگی‌های بین وظایف، افراد مسئول و موارد دیگر باشد.
میزیتو عرضه‌کننده بهترین نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین، ابزار دورکاری و مدیریت کسب‌وکار با رویکرد شبکه‌اجتماعی است. ما با ارائه نرم افزار گانت چارت، به شما کمک می‌کنیم تا مدیریت تیم و پروژه‌ها برای شما آسان شود.


سوالات متداول
منظور از نرم افزار گانت چارت چیست؟
نمودارهای گانت نمایش‌های بصری وظایفی هستند که بر حسب زمان ترسیم می‌شوند. این نمودارها اطلاعات مهم موجود در پروژه را نشان می‌دهند؛ مانند اینکه چه کسی مسئول انجام چه کاری است، مدت زمان انجام کار و نیز فعالیت‌های دارای همپوشانی.
استفاده از نرم افزار گانت چارت چه مزایایی دارد؟
از میان مزایای استفاده از نرم افزار گانت چارت می‌توان به ردیابی بهتر، ارائه یک نمای کلی، افزایش بهره‌وری، نشان دادن همپوشانی‌ها و وابستگی‌ها، مدیریت اطلاعات پیچیده، ایجاد تعادل میان پروژه‌های متعدد، تعیین ضرب‌الاجل‌ها و انتظارات واقع‌بینانه و دادن انگیزه به اعضای تیم اشاره کرد.
نرم افزار گانت چارت چگونه می‌تواند به مدیران پروژه کمک کند؟
شناسایی تمام وظایف مربوطه، تفکر درباره طرح پروژه و تعریف بهتر محدوده پروژه، تعیین این که وظایف چه زمانی و توسط چه کسانی باید انجام شوند و همچنین به‌روز نگه داشتن تیم در مورد پیشرفت‌ها و تغییرات و کاهش نیاز به گزارش‌های مکرر و برگزاری جلسات از جمله مواردی هستند که به مدیران پروژه کمک می‌کنند.
 

شاید این مقالات هم برای شما جذاب باشند:
لینک مقاله کپی شد!